Please enable JS

NOVINKY

Lasse Kjus


5. listopad 2020 / Ski/Outdoor

Šampión v alpských disciplínách Lasse Kjus nehodlal změnit svět lyžařského oblečení.

Byl ale přesvědčen, že pro celodenní lyžování tváří v tvář všem rozmarům počasí jsou funkční a technické vlastnosti oblečení důležitější než módní výstřelky. Ukázalo se, že jeho touha po funkčním oblečení nejenže vyplnila mezeru v nabídce sportovního oblečení, ale navíc stála u zrodu značky.

KJUS byl vytvořen s vášní umožnit lidem dosáhnout maximálního výkonu při sportu.

Skromný start působivé sportovní kariéry

S lyžováním Lasse začal, skoro jako každý Nor, již v dětství. Byly mu tři roky. V rodném Siggerudu, nedaleko Osla, jeho otec pomohl vybudovat malý lyžařský areál pro děti. „V zimě byl sníh opravdu všude a na lyže jsme tak mohli vyrazit kdykoli. Kdybych chtěl, mohl jsem lyže nasadit hned u dveří našeho domu, kolik ho bylo,“ vzpomíná Lasse.

V sedmi letech skvěle ovládal lyžařské základy. „Prosil jsem tatínka, aby mě nechal jezdit na vleku v našem lyžařském areálu, i když už se dávno setmělo.“

„Jako dítě toho moc nepotřebuješ - prostě musíš mít příležitost.“

Jako desetiletý vyrazil Lasse na závody s cílem být do desátého místa - obsadil druhé místo. Ve 14 letech se kvalifikoval do norské reprezentace. Zde se jeho lyžařská kariéra zapsala do historie. Jeho úspěchy zahrnují 16 olympijských medailí a medailí z mistrovství světa a dva tituly celkového vítěze Světového poháru.

Lasse si během své sportovní kariéry dával menší cíle, jejichž zdoláním se posouval vpřed k dalšímu cíli. Stejným způsobem přistupoval k budování ikonické značky.

Inovace díky zkušeno

S myšlenkou technického lyžařského oblečení přišel Lasse v polovině 90. let během jednání se sponzory norské reprezentace o vývoji produktů. „Požádal jsem je, aby použili různé látky nebo upravili střihy tak, aby zlepšili oblečení jako celek,“ vzpomíná Lasse.

Tato setkání posílila jeho touhu vytvořit lepší lyžařské oblečení se zvýšenou funkčností speciálně pro lyžaře, kteří během dne na horách zažijí nejrůznější počasí.

„Motivací v roce 1999 bylo vnést do lyžařského oblečení vyspělé technologie.“

Budování značky

„Založení značky KJUS byla moje první zkušenost vytvořit nějakou firmu, takže to bylo docela děsivé. Vložil jsem do podnikání vlastní peníze a bylo období, kdy jsme pracovali nepřetržitě, abychom začátky vůbec přežili,“ říká Lasse. "Cítil jsem se velmi nabitý. Stejný pocit jsem měl, když jsem usiloval získat medaili ve všech pěti alpských disciplínách na jednom mistrovství světa." Výsledek, který dodnes žádný lyžař nezopakoval.

S kamarádem a jedním zaměstnance si Lasse pronajal kancelář na staré vlakové stanici v Oslu. Brzy oslovili místní tvůrčí agenturou, aby definovali identitu značky. To zahrnovalo i použití Lasseho příjmení pro název značky. „Použití mého příjmení pro značku asi nebyl nejlepší nápad, protože je velmi obtížné ho správně vyslovit. Slyšel jsem nespočet způsobů výslovnosti,“ směje se Lasse.

„Dovolím si ukončit debatu; vyslovujeme se 'Shu-ss.'“

Jak Lasse připomíná, vzniklo ikonické logo „K“ velmi rychle. „Když se „K“ objevilo tak, jak je dnes známe, byl jsem celý nesvůj, a chtěl jsem vidět více verzí. Procházeli jsme všechny návrhy pořád dokola, abychom se nakonec vždy vrátili k tomu, co vidíte teď,“ říká Lasse.

Lasse byl spolu s kolegy také zaneprázdněn návrhy prvních prototypů a cestováním po světě po různých jednáních. Značka se na trhu představila v roce 2000 s malou lyžařskou kolekcí. „První rok jsme strategicky vybrali prémiové lyžařské obchody na nejdůležitějších trzích světa, v USA, Švýcarsku a Rakousku,“ líčí Lasse. „Vybrali jsme obchody s nejlepším zákaznickým servisem, abychom vysvětlili technické výhody produktu vášnivým lyžařům.“

Jejich tvrdá práce se vyplatila. „Cílení na špičkové obchody byla správná strategie a bylo nám ctí zahájit spolupráci s mnoha velmi důležitými obchodními partnery hned první rok na trhu,“ říká Lasse. „Měli jsme štěstí, že jsme se setkali se vstřícnými prodejci, zejména v USA. Těmi vůbec prvními v Severní Americe byli Gorsuch, Performance Ski a také Cole Sport.“

K udržení správného směru a dynamiky rozvoje našla značka tolik potřebného investora. Více než deset let po úspěchu s lyžařským oblečením se společnost KJUS rozhodla prosadit s technickými inovacemi do segmentu golfového oblečení, čímž na sebe opětovně přitáhla pozornost.

KJUS v současnosti

V létě 2019 se společnost Kjus stala součástí koncernu Acushnet Company, mezi špičkové golfové značky Titleist, Footjoy a Scotty Cameron. „Je mi ctí spolupracovat s Acushnet Company. Stále se podílím na chodu společnosti, zejména pokud jde o vývoj oblečení. Vždy jsem věřil, že jen produkty s nejvyššími užitnými vlastnostmi mohou nosit logo „K.“, říká Lasse.

Inovativní a prémiové sportovní oblečení jedinečných technických vlastností pro všechny vášnivé sportovce tak vzniká spoluprací designérů a vývojářů z Boulderu v severoamerickém Coloradu a ve švýcarském Risch-Rotkreuzu. KJUS je určen pro lidi s aktivním životním stylem.

Mezi naše největší inovace patří tkaniny, které regulují tělesnou teplotu, nabízejí neomezenou svobodu pohybu a poskytují výjimečné pohodlí.

„Jmenuji se Lasse Kjus a jsem bývalý alpský lyžař. Během své kariéry jsem získal 16 medailí na olympiádě a mistrovství světa. Dvakrát jsem dosáhl celkového vítězství ve Světovém poháru. Mým největším úspěchem však bylo založení značky KJUS.“

 

B2B LEVELSPORTKONCEPT
VSTUP PRO OBCHODNÍ PARTNERY